Документознавство та інформаційна діяльність

Захарова, Ірина Володимирівна. Основи інформаційно- аналітичної діяльності : навч. пос ібник / І. В. Захарова, Л. Я. Філіпова. –– К. : Центр учб. л- ри, 2013. –– 335 с.
Даний навчальний посібник складений на основі програми підготовки фахівців з документознавства та інформаційної діяльності, якою передбачено вивчення навчальної дисципліни «Інформаційно-аналітична діяльність».
Основна мета навчального курсу – опанування знань щодо теоретичних основ ІАД, організаційно-методичних засад реалізації ІАД в управлінській сфері та в галузі НТІ, типології інформаційно-аналітичних продуктів і послуг, методики їх створення і надання користувачам, підготовки інформаційно-аналітичних документів.
Книгознавство, бібліотекознавство, бібліографознавство, документознавство та інформаційна діяльність

Веб 2.0, библиотеки и информационная грамотность : сб. публ . / ред.: П. Годвин , Дж. Паркер ; [науч . ред. Я. Л. Шрайберг ; пер. с англ. Е. В. Малявской ]. –– СПб. : Профессия, 2011. –– 237 с. ––- (Новые библиотечные технологии).
Книга представляет собой тщательно подобранную совокупность статей по проблематике Веб 2.0 в библиотеках. Авторы подробно и в доступной форме рассматривают влияние Веб 2.0 на формирование информационной грамотности. Ряд статей посвящен вопросам использования RSS -каналов, создания подкастов , роли блогов как инструмента оценки, использования Википедии «для перехвата научных мыслей» и т. д. Публикации сборника детально и аргументировано погружают читателя в непредсказуемый и сложный мир приложений Веб 2.0 в библиотеках.
Для широкого круга специалистов библиотечно-информационной сферы.

Головко, Светлана Ивановна. Креатив-технологии в библиотечной сфере : монография / С. И. Головко. –– М. : Пашков дом, 2012. –– 166 с . –– (От традиции – к инновации).
В книге предложены и подробно рассмотрены оптимальные варианты использования креативных технологий в образовании, развитии и поддержке библиотечных специалистов нового поколения в условиях инновационного развития общества.

Каптерев , Андрей Игоревич. Компьютеризация информационных технологий : учеб. пособие / А. И. Каптерев . –– М. : Литера, 2013. –– 300 с . –– (Современная библиотека).

Коряковцева , Нина Александрова . Корпоративность библиотек: вчера, сегодня, завтра : [моногр .] / Н. А. Коряковцева . –– М. : Либерея-Бибинформ , 2012. –– 191 с. –– (Библиотекарь и время. XXI век ; Вып . 141).
В предлагаемом издании раскрыто содержание понятия «корпоративность» применительно к библиотечной сфере. Определены виды, формы и направления межбиблиотечного взаимодействия. Изучены корпоративные тенденции в деятельности современных библиотек.
Особое внимание уделено проблемам межбиблиотечной координации – правовым, организационным, психологическим – и путям их решения.
Книга адресована руководителям библиотек всех видов и систем, сотрудникам органов управления культурой, методистам, преподавателям и студентам библиотечно-информационных факультетов высших учебных заведений.

Мілясевич , Ірина Володимирівна. Історія формування краєзнавчих бібліографічних ресурсів в Україні : навч . посібник / Мілясевич І. В. ; М-во освіти і науки, Рівнен . держ . гуманітар . ун-т. –– 2-ге вид., доп . і перероб. –– Рівне : ПП ДМ, 2013. –– 174 с.
Охарактеризовані основні етапи формування вітчизняних краєзнавчих бібліографічних ресурсів від зародження до 1991 р., проаналізовані закономірності їх виникнення, розвитку та функціонування, демонструється роль в інформаційно-комунікативному процесі різних історичних періодів.

Матвеева, Ирина Юрьевна. Креативный менеджмент в библиотеке : учеб.- практ . пособие / И. Ю. Матвеева. –– М. : Литера, 2012. –– 142 с. –– (Современная библиотека).
В пособии анализируется сущность библиотечного творчества и творческой деятельности, раскрывается взаимосвязь творчества и инноваций, характеризуется структура творческого потенциала, факторы и барьеры креативности библиотечного специалиста.
Культурологія

Савченко, Анжеліка Анатоліївна. Енергоінформаційна парадигма: культурологічний аспект : монографія / А. А. Савченко. –– Х. : С.А.М., 2013. –– 447 с.
Сьогодення є історичною подією у розвитку науки й формуванні наукової картини світу, оскільки збільшується кількість різнопланових концепцій, які враховують багатогранні зв’язки людини з енергією Космосу та розкривають механізми цих зв’язків. Протягом багатьох століть людство намагається пізнати оточуючий світ, відкрити закони Всесвіту. Ці закони існували й тоді, коли людина не знала про них, але її життя відбувалось саме завдяки ним. Це дозволяє порушити питанні про те, що ідеї стосовно природи культури людини становлять основу енергоінформаційної парадигми, де культура людини вводиться в загальнокосмічний еволюційно-цивілізаційний процес. У концепції енергоінформаційної парадигми природа культури людини й закономірності її розвитку розкриваються в контексті цілісного погляду на культурно-історичний процес. Цей погляд припускає невід’ємність від особливостей розвитку енергоінформаційної складової еволюції Всесвіту, де культура відіграє провідну роль в еволюції людства, що вимагає глибокого наукового вивчення.
Монографія розрахована на студентів гуманітарних спеціальностей, аспірантів, викладачів, науковців, всіх, кого цікавлять питання концепції енергоінформаційної парадигми та культурного розвитку людства.
Освіта. Педагогіка. Соціальна педагогіка

Капська А. Й. Технології соц іальної роботи в зарубіжних країнах : навч . посібник / А. Й. Капська , Л. М. Завацька , С. В. Грищенко. –– К. : Слово, 2011. –– 245 с.
Навчальний посібник написаний згідно з вимогами організації навчального процесу в кредитно-трансферній системі. У посібнику вміщено навчальний матеріал дисципліни «Технології соціальної роботи в зарубіжних країнах», пропонується ґрунтовний виклад основних питань лекційного курсу.

Кремень , Василь Григорович. Синергетика в освіті: контекст людиноцентризму : [монографія] / В. Г. Кремень , В. В. Ільїн. –– К. : Пед. думка, 2012. –– 367 с.
У монографії досліджується проблема сучасного етапу розвитку інституту освіти в контексті синергетичного підходу, на основі якого формується новий стиль мислення і знання. Автори показують можливості і перспективи синергетичної парадигми у побудові моделей розвитку соціокультурних та освітніх процесів, місця в них смислового буття людини. В організації процесу навчання і виховання синергетика виступає як зміст і метод освітньої теорії і практики Для створення цілісної креативної особистості, яка потрібна для «суспільства знань», освіта повинна більшою мірою враховувати досягнення сучасних концепцій самоорганізації і саморозвитку, які уособлює синергетика .

Логопедична робота в дошкільному навчальному закладі / [авт.-упоряд.: Мацюк Г. В. та ін. ; ред. рада: Т. Шаповал та ін.]. –– К. : Ред. загальнопед. газ., 2013. –– 126 с. –– (Бібліотека «Шкільного світу» : дод. до «Соціальний педагог. Бібліотека» ; № 8, серпень 2013).
Пропонована в книжці програма передбачає корекційно-розвивальну роботу з дітьми, а також роботу з педагогами та батьками з налагодження їхніх позитивних стосунків, розвитку комунікативних здібностей та емоцій.

Матвієнко, Петро Володимирович. Філософська культура: освітні перспективи : [монографія] / П. В. Матвієнко. –– Х. : Лівий берег : Мачулін Л. І., 2011. –– 295 с.
Ідея взаємодоповнюваності філософії та вищої освіти допомагає обґрунтувати низку принципів, які допомагають визначити ступінь ефективності існуючих та нових концепцій і методологій вищої освіти. У монографії багатоаспектно проаналізовано проблеми філософської рефлексії особливостей освітнього простору з огляду на поєднання двох ключових характеристик сучасного світу – людиновимірності та текстуальності. Ці характеристики вперше проаналізовано у комплексі. Обґрунтовується значення експлікативного потенціалу авторської чотириелементної схеми пізнання для освітнього процесу. Монографія адресована науковцям, викладачам, студентам.

Стефанюк , Світлана Костянтинівна. Християнська педагогіка: основи етично-морального виховання / С. К. Стефанюк , С. П. Гура . –– Х. : Кроссроуд , 2010. –– 331 с.
Праця орієнтує сучасну людину до розуміння та реалізації основ релігійної культури, яка має у своєму арсеналі достатньо духовних ідеалів; завдяки орієнтації на красиве й корисне, що на рівні заповідей Божих, стимулює до доброчинного самовияву.
У посібнику містяться науково-практичні засади різнобічних підходів до осмислення християнської педагогіки, зокрема, морально-етичних, правових, українознавчих, культурологічних, етнографічних, соціально-иедагогічних , літературно-фольклорних тощо. Одним із морально-етичних напрямів праці с увага до носія духовних ідеалів, який дозволяє пізнати пізнати себе за плодами діяльності. Носій та реалізатор Божих заповідей уміє презентуватись людяне через віднайдення у собі саморегуляторів поведінки, які спрямовують на вияв чеснотних якостей, що притаманні відповідальним людям, які живуть за Законами Божими. У розробках наголошується, що відсутність у свідомості орієнтирів на заповіді Божі породжує не тільки невизначеність моральних орієнтирів, а й хаос у свідомості. Реалізація заповідей Божих навчає переходу від етичної риторики до розуміння основ духовності, що визріває як фактор складного психічного утворення й допомагає йти дорогою рівною до особистісного Блага.

Толкачова, Лідія Іванівна. Інтерактивні прийоми у вихованні / Лідія Толкачова. –– К. : Шк. світ, 2013. –– 119 с. –– (Бібліотека «Шкільного світу» : дод. до газ. «Соціальний педагог. Бібліотека» ; № 6, червень 2013).
Як зробити виховну роботу цікавою, корисною та змістовною одночасно? Як поєднати бажання дітей з виховними впливами? Відповідь проста – погратися! «Усі на світі люблять гру», – казав Шарль Монтеск’є. Перевіримо?!
Книга, яку ви тримаєте в руках, містить опис трьохсот апробованих різноманітних інтерактивних прийомів виховної роботи для школярів усіх вікових груп.
Вміщено незвичайні фізичні вправи, інтелектуальні ігри, історія яких налічує понад декілька сотень років. Герої казок прийдуть на допомогу у процесі виховання.
Матеріали допоможуть навчити дітей критично мислити, вирішувати складні моральні проблеми, аналізувати, зважувати альтернативні думки, приймати продумані моральні рішення, брати участь у дискусіях, іграх, спілкуватися з іншими людьми.
Для педагогічних працівників загальноосвітніх шкіл усіх рівнів: класних керівників, педагогів-організаторів, заступників директорів із виховної роботи.
Психологія

Ануфрієва , Наталія Михайлівна . Соц іальна психологія : навч . посібник / Н. М. Ануфрієва , Т. М. Зелінська , Н. О. Єрмакова . –– К. : Каравела , 2011. –– 295 с.
У навчальному посібнику викладено загальні положення нормативного курсу соціальної психології, розкрито специфіку дослідження особистості в соціальній психології, проблем міжособистісних стосунків та спілкування у великих і малих групах. Розглядаються питання, пов ’язані з перспективними напрямами досліджень у прикладній соціальній психології. Поданий діагностичний інструментарій і контрольні запитання сприятимуть активному і свідомому засвоєнню навчальної інформації.

Маклаков , Анатолий Геннадьевич. Общая психология : учеб. пособие / А. Г. Маклаков. –– СПб. : Питер, 2012. –– 582 с. –– (Учебник для вузов).
В учебнике рассматриваются общие вопросы психологии, психические и познавательные процессы, состояния и свойства, эмоционально-волевая сфера личности, ее индивидуальные особенности.

Мюллер, Адреас П. Организационная коммуникация : структуры и практики : пер. с англ. / Адреас П. Мюллер, Альфред Кизер . –– Харьков : Гуманитар . центр, 2005. –– 436 p.
Организационная коммуникация – это новая тема для нашего читателя. Прежде всего, интересен подход – применение научной лингвистики в организационной практике. Организационная коммуникация является важным элементом работы организаций, поскольку информирует и направляет действия людей в организации. Организационная коммуникация часто выходит за рамки формальных правил, должностных инструкций, ее относят к чему-то скрытому – слухам, корпоративным мифам. Таким образом, понятно, что организационная коммуникация, фактически – это способ формирования не только деятельности, а и корпоративной культуры, ценностей и стратегий. Вот почему эта книга будет интересна не только специалистам по прикладной лингвистике, теории коммуникации, организационной психологии, но и практикам, которые хотят разобраться в этой проблеме.

Сидоренко, Наталія Олександрівна. Заняття із психологічного розвитку для молодших школярів / Наталія Сидоренко. –– К. : Ред. загальнопед. газ., 2013. –– 127 с. –– (Бібліотека «Шкільного світу» : дод. до газ. «Соціальний педагог. Бібліотека» ; № 5, травень 2013).
Комплексна система занять із психологічного розвитку орієнтована на зміцнення впевненості дитини в собі, розуміння нею своїх особливостей і можливостей, задоволення потреби в спілкуванні з однолітками. Ці заняття – своєрідна психологічна підтримка й допомога дитині в набутті позитивного досвіду взаємодії з іншими.
Комплекс вправ, ігри, завдання, бесіди передбачають корекцію особливостей психологічного розвитку, ефективну адаптацію до життєвих умов молодших школярів.
Заняття можуть використовувати як практичні психологи освітніх закладів, соціальні педагоги, учителі, класні керівники, так і батьки.

Яковлева, Леся Миколаївна . Психологічний супровід д ітей-аутистів / Леся Яковлева. –– К. : Ред. загальнопед . газ., 2013. –– 119 с. –– (Бібліотека « Шкільного світу » : дод . до газ. « Соціальний педагог. Бібліотека » ; № 7, липень 2013).
У книжці розглянуто проблему формування комунікативних навичок у дітей із проявами ранньго дитячого аутизму, проведено теоретичне розмежування аутизму та інших порушень розвитку .
Теорія та історія журналістики

Мелещенко, Олександр Костянтинович. Історія журналістики Росії XVIII сторіччя : текст лекцій / О. К. Мелещенко ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. –– К. : Київ. ун-т, 2012. –– 399 с.
Розглядається поява та розвиток періодичної преси в Російській імперії XVIII ст.
Філологічні науки

Боярська, Любов Василівна. Фольклор : навч . посібник / Л. В. Боярська ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. –– К. : Київ. ун-т, 2011. –– 175 с.
Розглянуто основні питання дисципліни «Фольклор»: напрями та школи зарубіжної й вітчизняної фольклористики ХІХ -ХХ ст., світоглядні уявлення українського народу про часопростір і людину в ньому.
Філософські науки

Шудрик , Ігор Олексійович. Історія філософської думки в Слобідській Україні : монографія / І. О. Шудрик ; М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Харк . держ . ун-т харчування та торгівлі. –– Х. : [Б.в .], 2012. –– 422 с.
У монографії розглядаються основні етапи розвитку філософської думки в Слобідській Україні з кінця XVII – до початку XXI століття. Аналізуються філософські погляди видатних мислителів Слобожанщини. Розраховано на науковців, студентів, аспірантів, викладачів філософії та культурології вищих закладів освіти, краєзнавців, широке коло читачів.