Кіномистецтво

Алфьорова З. І. Історія кінематографа і телебачення : підручник / Зоя Алфьорова, Ганна Старкова ; Харків. держ . акад. культури. –– Харків : ХДАК, 2016. –– 270 с.
Розглядаються проблеми, пов'язані із зародженням та подальшою еволюцією екранних мистецтв – кінематографа і телебачення. Аналізується сутність сучасних концепцій щодо об'єкта, предмета, структури історії кіно та ТБ, її зв'язків з іншими науковими дисциплінами; висвітлюються основні етапи формування кінематографа й телебачення як екранних мистецтв; поглиблюються знання про екранні мистецтва як інтегрований об'єкт історії екранних мистецтв (кіно і телебачення).

Вильярехо Э. Фильм. Теория и практика = Film Studies . The Basics / Эми Вильярехо ; [пер. с англ. А. А. Ильина ; авт. вступ. ст. М. М. Абдуллаева]. — Харьков : Гуманитар . Центр, 2015. — 226 с.
В книге читатель найдет краткий, но исчерпывающий путеводитель по теории фильма. Автор пишет о киноиндустрии, приводя разнообразные примеры – от Голливуда до Болливуда – и знакомит нас с закулисьем съемочной площадки, историей, жанрами и технологиями кино, рассказывая, как тенденции в обществе отражаются на киноэкране, и как кинематограф, в свою очередь, влияет на зрителей.

Зборовец И. В. Киномелодрама ХХ века как явление мировой культуры : монография / Ипполит Зборовец . — Харьков : Лидер, 2016. — 312 с.
Впервые жанр киномелодрамы представлен как явление мировой культуры ХХ столетия. Исследована его синтетическая природа, определено место в современном кинематографе. Особое внимание уделено задачам и функциям киномелодрамы , причинам ее широкой популярности среди кинозрителей. Рассмотрены ведущие мелодраматические конструкции в практике киностудий Европы, Азии, США. Выделены лучшие экранизации художественных произведений в жанре мелодрамы.
Музичне мистецтво

Бриліна В. Л. Вокальна професійна підготовка вчителя музики : метод. посіб. / В. Л. Бриліна, Л. М. Ставінська. — Вінниця : Нова Кн., 2013. — 95 с.
У посібнику розглядаються актуальні аспекти професійної вокальної підготовки майбутнього вчителя музики, за якими здійснюється процес реалізації фахових напрямків – розвиваючого, виконавського, методичного і педагогічного.

Воскобойнікова Ю. В. Регентська діяльність у сучасній православній культурі : [монографія] / Ю. В. Воскобойнікова ; М-во культури України, Харків. держ . акад. культури. — Харків : Водний спектр Джі-Ем-Пі , 2016. — 303 с.
Дослідження надає системне уявлення про сучасний стан регентсько-співацької сфери у православному світі. Більшість матеріалів монографії отримані шляхом особистого спілкування з півчими та регентами різних країн, професійного спостереження за діяльністю сучасних церковно-хорових колективів, а також в результаті наукової рефлексії власного практичного регентського досвіду автора.

Рябуха Н. О. Звуковий образ світу: онто-сонологічне дослідження фортепіанного мистецтва ХХ – початку ХХІ ст. : монографія / Н. О. Рябуха ; М-во культури України, Харків. держ . акад. культури. — Харків : Бровін О. В., 2016. — 334 с.
Монографічне дослідження присвячене обґрунтуванню культурологічного концепту "звуковий образ світу" в музичній культурі ХХ – початку ХХІ ст., що зумовлене новітніми парадигмами осмислення фортепіанного мистецтва доби модерну та постмодерну.

Супрун-Яремко Н. О. Поліфонія : посіб. для студентів вищ . навч . муз. закл . України / Надія Супрун-Яремко ; Рівнен . держ . гуманітар . ун-т, Мукач . держ . ун-т, Наук. т-во імені Тараса Шевченка (м. Львів). — Вінниця : Нова Кн., 2014. — 511 с.
У трьох частинах посібника з педагогічних позицій висвітлюються найбільш доцільні норми поліфонії європейської класичної, української народної та духовної музики, зважаючи на те, що метою навчального курсу поліфонії є засвоєння основних періодів історії європейського багатоголосся та практичних основ поліфонічного письма, які історично склалися і є універсальними щодо будь-якого музичного стилю.
Режисура естради та масових свят

Вовкун В. В. Мистецтво режисури масових видовищ : підручник / Василь Вовкун ; М-во освіти і науки України, М-во культури України, Нац. акад. кер . кадрів культури і мистецтв. — Київ : НАКККіМ , 2015. — 354 с.
Підручник складається з п'яти розділів: теорія культури та масової культури, теорія та практика режисури ХХ ст., технічні засоби масових видовищ, алгоритм режисури масових видовищ, глосарій.
Театральне мистецтво

Зайцев В. П. Майстерність артиста і ведучого : навч . посіб. / Валерій Зайцев ; М-во культури України, Нац. акад. кер . кадрів культури і мистецтв. — Київ : НАКККіМ , 2016. — 233 с.
У цьому виданні розроблено програму теоретичного та практичного рівнів засвоєння елементів акторської техніки. Навчальний посібник призначений, передусім, для тих, хто захоплюється світом естради, хоче стати артистом або ведучим на концертній естраді.

Лисюк В. М. Поезія ремесла : монологи театр. педагога / Віктор Лисюк . — Вінниця : Нова Кн., 2012. — 367 с.
Ця книга – роздуми людини, якій не байдуже до того, як розвиватиметься наша театральна освіта, це монологи-міркування про те, що слід, а чого не варто робити, коли берешся до театрального мистецтва, а досвід тридцятирічної педагогічної діяльності дає привід автору звернутися до тих, хто вчить або вчиться як акторський, так і режисерській професії.

Лич Р. Театр. Теория и практика = Theatre Studies : The Basics / Роберт Лич . — Харьков : Гуманитар . Центр, 2015. — 242 с.
В книге показано, как тесно переплетаются практические и теоретические особенности театра – начиная с актерского мастерства и заканчивая зрителями. Ч итатель может познакомиться с драматургическими жанрами – от трагедий до документальных политических пьес, а также с теорией перформанса , историей западного театра, особенностями актерского, режиссерского и постановочного мастерства.
Хореографічне мистецтво

Баттерворт Джо. Танец. Теория и практика = Dance Studies . The Basics / Джо Баттерворт ; [пер. с англ. Ю. С. Вовк ; авт. вступ. ст. И. П. Штительман ]. — Харьков : Гуманитар . Центр, 2016. — 242 с.
В книге Джо Баттерворт представила хронологию развития танца, начиная с его примитивных форм, и заканчивая высоким балетом и самыми современными танцевальными направлениями, такими как контемп и модерн. Автор анализирует базовые принципы основных танцевальных техник, таких известных танцовщиков и хореографов, как Марта Грэм , Мерс Каннингем , Пина Бауш , Сергей Дягилев и многих других.