ЗМІ. Паблік рілейшнз

Білан Н. І. Організація роботи прес-служб : навч . посіб. / Н. І. Білан, М. М. Нетреба ; М-во освіти і науки України, Київ. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка. — Київ : Київ. ун-т, 2015. — 303 с.
Зроблено спробу розкрити концептуально-теоретичну та практично-прикладну діяльність функціонування паблік рілейшнз . Розкрито методи, прийоми, канали та форми комунікації у демократичному суспільстві.

Матисон Д. Медиа-дискурс : анализ медиа-текстов , исследования медиа и культуры / Д. Матисон ; [науч . ред. А. А. Киселева]. — [2-е изд., стер.]. — Харьков : Гуманитар . центр, 2017. — 262 с.
Это книга о новой современной проблеме – о формировании власти через масс-медиа . Автор использует метод дискурс-анализа к функционированию СМИ как способу формирования социального мнения большинства. Используя примеры из современных СМИ, автор анализирует феномен так называемой медиализации общества.
Книгознавство, бібліотекознавство і бібліографія

Книгознавча школа : антологія / М-во культури України, Київ. нац. ун-т культури і мистецтв ; [уклад. В. М. Медведєва ] . — Київ : Ліра-К, 2016. — 642 с.
В антології зібрано портрети, світлини, наукові праці, бібліографію, що ілюструють об'єктивно, через особистості, факти, документи, події, живі сторінки становлення Київського національного університету культури і мистецтв.

Соціальні медіа для бібліотек: середовище, ресурс, сервіс : матеріали круглого столу, Харків, 31 жовт . 2017 р. / М-во охорони здоров'я України, Харків. нац. мед. ун-т, Наукова б-ка ; [редкол .: І. В. Киричок , Т. Б. Павленко, Н. Д. Гаєва ]. — Харків : ХНМУ, 2017. — 100 с.
До збірки увійшли праці фахівців бібліотечної справи, студентства щодо представництва бібліотек у соціальних мережах, просування їх в Інтернеті, правил формування контенту, етикету, використання соціальних мереж бібліотекарями у власному професійному розвитку тощо.

Універсальна десяткова класифікація (УДК). Алфавітно-предметний покажчик (зведений) / Держ . наук. установа "Кн. палата України ім. Івана Федорова" ; [голов . ред. М. І. Сенченко]. — Київ : Кн. Палата України, 2017. — 902 с.
Цей алфавітно-предметний покажчик (зведений) випущено до видання, яке містить еталонні таблиці УДК українською мовою зі змінами і доповненнями за 2007-2011 рр. Покажчик налічує більше 88 тис. рубрик.

Універсальна десяткова класифікація (УДК) : Допоміжні та основна таблиці (станом на 2011 рік) / Держ. наук. установа "Кн. палата України ім. Івана Федорова" ; [голов. ред. М. І. Сенченко]. — Київ : Кн. Палата України, 2017. — 1095 с.
Видання містить еталонні таблиці Універсальної десяткової класифікації українською мовою зі змінами і доповненнями за 2007-2011 рр.
Культура. Культурологія

Становлення нової соціокультурної дійсності в Україні : кол . монографія / [авт.: А. Карась та ін.] ; за ред. Мельника В. П. ; М-во освіти і науки України, Львів. нац. ун-т ім. Івана Франка. — Львів : ЛНУ ім. Івана Франка, 2017. — 307 с.
Здійснено системний аналіз соціально значущих культурних трансформацій в сфері морально-етичній, релігійній, художній. Зосереджено увагу на виявленні тих чинників та механізмів, які забезпечують зв'язки між соціальними та культурними змінами. Висвітлюється роль нових ідей та ідеалів, які виконують роль атракторів , що здатні перетворюватися на зародки нових форм культурного буття.

Сінькевич О. Б. Соціальні практики масової культури: ідентифікаційний дискурс : монографія / Ольга Сінькевич ; М-во освіти і науки України, Львів. нац. ун-т ім. Івана Франка. — Львів : ЛНУ, 2015. — 359 с.
Висвітлено важливі загальнотеоретичні питання, пов'язані з тими соціокультурними трансформаціями, котрі спричинилися до формування масової культури; проаналізовано її вплив на характер домінуючих в сучасну добу ідентифікаційних стратегій та механізмів ідентифікації. Проведений аналіз дає підстави зробити висновок про те, що нинішня культурна ситуація стимулює пошук нових форм та механізмів самовизначення, саморепрезентації та самореалізації людини і створює умови для її творчої самоідентифікації .
Мовознавство

Асадчих О. В. Навчання японської мови у вищій школі: інтегративна система формування і розвитку академічної грамотності : [монографія] / Оксана Асадчих ; Київ. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка. — Київ : Видав. дім. Дмитра Бураго , 2017. — 355 с.
Монографія є описом результатів багаторічного дослідження автора у галузі навчання японського академічного мовлення. Здобутком дослідження є обґрунтована концепція інтегративної за змістом і методами системи навчання японського академічного мовлення у вищій школі.

Дзера О. Біблійна інтертекстуальність і переклад: англо-український контекст : монографія / Оксана Дзера ; М-во освіти і науки України, Львів. нац. ун-т ім. Івана Франка. — Львів : ЛНУ ім. Івана Франка, 2017. — 489 с.
У монографії висвітлено, систематизовано й класифіковано основні актуалізації біблійного інтертексту у внутрішньобіблійному та позабіблійному просторах. Проаналізовано специфіку формування національних біблійних концептосфер унаслідок девіацій давньогебрейського та грецького першоджерел…

Ризванюк С. О. El Espanol : підруч . з ісп . мови / Степан Ризванюк ; М-во освіти і науки України, Київ. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка. — Київ : Київ. ун-т, 2016. — 487 с.
З урахуванням нових орфографічних правил, прийнятих Асоціацією академій іспанської мови та Іспанською королівською академією, відповідно до вимог програми з іспанської мови, подано основні найбільш уживані структури сучасної іспанської мови та специфіку її граматичної будови.

Федотова Ю. С. Історія розвитку та сучасний стан японського письма : [навч . посіб.] / Ю. С. Федотова ; Київ. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка. — Київ : Видав. дім. Дмитра Бураго , 2014. — 357 с.
У навчальному посібнику розглянуто історію становлення системи японського письма від початку І тисячоліття н.е., коли на територію Японії вперше проникла китайська ієрогліфіка, до сьогодення та описано сучасний стан японської писемності. Також подані рекомендації для засвоєння студентами японського ієрогліфічного мінімуму.
Музеї. Музеєзнавство

Гончарова О. М. Художні музеї США та Канади : навч . посіб. / О. М. Гончарова ; М-во культури України, Київ. нац. ун-т культури і мистецтв, Каф. музеєзнавства і пам'яткознавства . — Київ : КНУКіМ , 2018. — 159 с.
У навчальному посібнику автором висвітлено історію створення художніх музеїв США та Канади, а також розглянуто актуальні питання сфери музейної справи.

Культ чи культура: учасницькі практики в музеях / [упоряд .: Грубріна Ю. та ін.]. — Київ : Чередниченко А. М., 2016. — 160 с.
Книга підготовлена за матеріалами тренінгової програми «Культ чи культура: розвиток учасницьких практик у музеї» (Харків, липень 2016 р), містить теоретичні та практичні поради щодо реалізації учасницьких проектів у музеї та організації ефективного діалогу з громадою.
Наука. Наукознавство

Єжов С. М. Науковий образ світу. Історія. Мегасвіт : навч . посіб. / С. М. Єжов ; М-во освіти і науки України, Київ. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка. — Київ : Київ. ун-т, 2017. — 126 с.
Розглянуто історію створення і розвитку сучасної науки, її основні риси і досягнення на прикладі фізики, хімії, біології, інформатики.
Психологія

Винтерхофф-Шпурк П. Медиапсихология : основные принципы : [пер. с англ.] / Петер Винтерхофф-Шпурк ; [науч . ред. и авт. вступ. ст. А. А. Киселева]. –– [2-е изд., испр ., перераб . и доп.]. –– Харьков : Гуманитар . центр, 2016. –– 268 с.
Книга «Медиапсихология » рассматривает такую современную область исследования, как психология средств массовой информации. Автор в доступной форме представил когнитивные и эмоциональные аспекты использования СМИ, проанализировал влияние СМИ на формирование общественного мнения и поведение людей, а также наметил перспективы исследований прикладной медиапсихологии .

Льовочкіна А. М. Психологія розвитку екологічної культури : монографія / А. М. Льовочкіна ; М-во освіти і науки України, Київ. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка. — Київ : Київ. ун-т, 2015. — 383 с.
Розглянуто психологічні проблеми розвитку екологічної культури в системі неперервної екологічної освіти. Досліджено теоретичні, методологічні та практичні аспекти формування еколого-орієнтованої свідомості та еколого-орієнтованої діяльності, які є формою реалізації екологічної культури в освітньому просторі. Проаналізовано специфіку цього формування в різних вікових групах.

Мельничук О. Б. Психологічна діагностика : навч . посіб. для студентів подвійних спец. із спеціальністю "Практична психологія" / Оксана Богданівна Мельничук. — Київ : Каравела, 2013. — 315 с.
Навчальний посібник висвітлює загальні та практичні проблеми психологічної діагностики. Посібник призначений для студентів подвійних спеціальностей із спеціальністю «Практична психологія».

Терлецька Л. Г. Психологія здоров'я особистості: тренінг психосинтезу : навч. посіб. / Л. Г. Терлецька ; М-во освіти і науки України, Київ. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка. — Київ : Київ. ун-т, 2017. — 111 с.
Наведено приклади використання психосинтетичних методик у консультаційній і психокорекційній роботі психолога з дорослими і дітьми.
Публіцистика

Желіховська Н. С. Сучасна українська публіцистика: теорія і практика : навч . посіб. / Н. С. Желіховська , В. В. Різун ; М-во освіти і науки України, Київ. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка. — 2-ге вид., перероб. і допов . — Київ : Київ. ун-т, 2016. — 158 с.
Розглянуто теоретичні концепції публіцистичної творчості та практичні аспекти сьогодення на прикладі публіцистичних дискурсів. Висвітлено методологічні засади публіцистичної творчості як виду соціально-комунікаційної діяльності, зосереджено увагу на ролі публіцистики в період суспільно-політичних змін.
Релігія. Етика

Стефанюк С. К. Повчання Духовного Учителя : навч.-метод . посіб. / С. К. Стефанюк , А. В. Омельяненко ; Нац. техн. ун-т "Харків. політехн . ін-т", Міжгалуз . ін-т післядиплом . освіти Нац. техн. ун-ту "Харків. політехн . ін-т". — Харків, 2017. — 199 с.
Цей посібник розповідає про два життєві шляхи та про одні ворота до них. Два шляхи – це широкі та вузькі життєві дороги, одну з яких вибирає сама людина. Метою посібника є нагадування, що Бог відповідальну людину окрилює любов'ю, радіючи за неї, але коли бачить грішника – плаче. Базовою основою посібника є увага до дидактики Духовного Учителя, зокрема засобів морально-етичного повчання.

Туренко В. Е. Погляд на людську любов у світлі східної святоотецької думки : монографія / В. Е. Туренко ; М-во освіти і науки України, Київ. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка. — Київ : Київ. ун-т, 2016. — 207 с.
Здійснено спробу переосмислити погляд на людську любов у світлі східної святоотецької думки (ІV-ХІ ст.). Розглянуто онтологічні, гносеологічні аспекти людської любові. Особливу увагу приділено аналізу міжособистісних виявів любові – до особи протилежної статі, до Бога, до ближнього, до ворога; детально проаналізовано кожний із цих виявів, причини їх появи, можливості втілення в життя та сенс кожного з них у людській долі.
Філософія

Методологічні засади модернізації філософської та політологічної освіти і науки України : монографія / С. В. Руденко [та ін.] ; М-во освіти і науки України, Київ. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка. — Київ : Київ. ун-т, 2017. — 175 с.
Розроблено авторську методику застосування електронного навчання в системі вищої філософської та політологічної освіти України, описано досвід практичного застосування інструментів електронного навчання на філософському факультеті Київського національного університету імені Тараса Шевченка.

Сошніков А. О. Історія філософії : навч . посіб. для студентів усіх спец. / А. О. Сошніков ; М-во внутр. справ ; Харків. нац. ун-т внутр. справ. –– Харків : Майдан, 2016. –– 162 с.
У пропонованому посібнику висвітлюються основні аспекти історії філософії від найдавніших часів до сучасної доби. У нього включені, як філософські системи окремих філософів, так і розвиток їхніх поглядів у рамках певних філософських шкіл, розкрито розвиток філософської думки в цілому, згідно з визначеними часовими періодами та існуючими в них філософськими тенденціями.

Філософія : підруч . для студентів вищ . навч . закл . / [авт. кол .: Л. В. Губерський та ін.]. — Вид. 2-ге, перероб. і допов . — Харків : Фоліо, 2018. — 621 с.
Автори підручника простежують становлення філософії та її основних проблем, розглядають предмет і методи філософії, спадок видатних філософів світу та особливості сучасних філософських напрямків. Філософія представлена як світоглядна система знання, в якій центральне місце відведено людині та основоположним цінностям її життя.
Художня література

Возіянов М. К. І знов воскресне доброта : вірші / Микола Возіянов . — Харків : Майдан, 2017. — 118 с.
Поетична збірка автора «І знов воскресне доброта...» відзначається глибоким проникненням у суть речей і явищ, його філософська поезія межує з поезією духовною, інтимною, пейзажною, медитативною.

Жадан С. В. Інтернат : роман / Сергій Жадан . — Чернівці : Меридіан Черновіц , 2017. — 335 с.
...Одного разу, прокинувшись, ти бачиш за вікном вогонь. Ти його не розпалював. Але гасити його доведеться й тобі...
...Січень 2015 року. Донбас. Паша, вчитель однієї зі шкіл, спостерігає, як лінія фронту неухильно наближається до його дому. Стається так, що він змушений цю лінію перетнути. Щоби потім повернутись назад. І для цього йому щонайменше потрібно визначитись, на чиєму боці його дім...

Підмогильний В. Місто : роман / Валер'ян Підмогильний. — Київ : Основи, 2017. — 271 с.
Степан Радченко дістається Дніпром до Києва, куди він разом із друзями приїздить на навчання. Хлопець марить «завоюванням» столиці, як і інші юнаки та дівчата, котрі тисячами потягнулися з села до міста у 20-х роках минулого століття…
Створене у 1927 році, «Місто» є першим урбаністичним романом в український літературі. Новаторство Валер'яна Підмогильного – в тому, що Київ також постає у творі одним із його героїв.

Ушкалов Л. В. Моя шевченківська енциклопедія : із досвіду самопізнання / Леонід Ушкалов . — Едмонтон : Вид-во Канад . ін-ту укр. студій ; Торонто ; Харків : Майдан, 2014. — 601 с.
До книги входить близько 300 невеликих есеїв про світ ідей та образів Тараса Шевченка (1814-1861) – поета, художника, музиканта, мислителя. Шевченко постає тут людиною, яка надзвичайно тонко й трепетно відчуває природу, мистецтво, життя в усіх його проявах: від побуту до метафізики.