Вчені. Наукові працівники України

Науковці України – еліта держави. Т. 3 / [авт.-упоряд . Я. Білейчук ; редкол .: Шевченко В. П. та ін.]. — Київ : Логос Україна, 2014. — 299 с.
Книга акцентує увагу на процесі впровадження останніх наукових досягнень у виробництво, який визначає рівень потужностей держави, її економічний розвиток. Представлено когорту видатних науковців, зокрема Дяченко М.В., чия щоденна праці формує інтелектуальну міць держави. Відкриваючи славетні імена української науки, видання не тільки інформує про сучасний стан розробок у державі, а й спонукає молоде покоління реалізувати свій потенціал на благо України.
Книгознавство, бібліотекознавство і бібліографія

Воскобойнікова-Гузєва Олена Вікторівна. Стратегії розвитку бібліотечно-інформаційної сфери України: генезис, концепції, модернізація : [монографія] / О. В. Воскобойнікова-Гузєва ; Нац. акад. наук України, Нац. б-ка України ім. В. І. Вернадського. — Київ : Академперіодика, 2014. — 360 с.
Монографію присвячено дослідженню процесів розвитку і трансформації бібліотечно-інформаційної сфери України в період 1990-2010-х рр. Крізь призму історико-бібліотекознавчого аналізу характеризуються основні тенденції взаємовпливу суспільного розвитку і функціонування бібліотечної сфери, аналізуються здобутки у галузі наукового забезпечення бібліотечно-інформаційної діяльності визначеного періоду, простежується генезис фахового уявлення шляхів розвитку вітчизняної бібліотечної системи, розглядаються стратегічні орієнтири розвитку провідних бібліотек світу, обґрунтується перспектива модернізаційна модель розвитку бібліотечно-інформаційних установ.

Редькина Наталья Степановна. ИТ-стратегия библиотеки : науч. пособие / Н. С. Редькина. — М. : Литера, 2012. — 239 с.
В монографии представлены современные тенденции развития информационных технологий и ресурсов, обоснована необходимость их стратегического развития в библиотеках. Предложена структура ИТ-стратегии библиотеки и проанализированы основные ее компоненты.

Огляд науково-дослідної роботи бібліотек та вищих навчальних закладів культури України в галузі бібліотекознавства, бібліографознавства і основ книгознавства за 2006-2010 р. / М-во культури України, Нац. парлам. б-ка України ; [уклад.: Л. Любаренко та ін. ; відп. ред. З. Савіна]. — Київ : НПБУ, 2014. — 263 с.
Огляд укладено на основі матеріалів соціологічних, бібліотекознавчих досліджень, публікацій державних, наукових та обласних бібліотек, вищих навчальних закладів культури, а також звітів про науково-дослідну роботу.

Информационная грамотность: международные перспективы : [пер. с англ.] / Секция информ. грамотности ИФЛА ; под ред. Хесуса Лау ; [координатор проекта изд. на рус. яз. Е. И. Кузьмин ; пер. с англ. Е. В. Малявская ; науч. ред. пер. Н. И. Гендина]. — М. : [МЦБС], 2010. — 237 с.
В книге рассматриваются различные аспекты информационной грамотности, а также дается обзор международной деятельности в области навыков работы с информацией. Описываются различные подходы, профессиональные действия в области информационной грамотности, практические и теоретические проблемы, существующие в этой сфере.

Полозова Тамара Дмитриевна. О власти искусства слова и ценности чтения / Т. Д. Полозова. — М. : Рус. шк. библ. ассоц., 2010. — 316 с.
Актуально, оригинально, продуктивно понимание автора чтения как индивидуальной творческой деятельности, эстетического восприятия произведений искусства как основы целостного воздействия на развивающуюся личность, единства чувства-мысли-действия – как для литературного образования, так и для повышения действенности всей системы образования.
Культура. Культурологія

Історія української культури : підручник / [кол. авт.: В. О. Лозовой, Л. В. Анучина, О. Б. Бурлука, Ю. В. Пасмор, В. М. Пивоваров, Г. С. Савченко та ін.] ; за ред. В. О. Лозового ; М-во освіти і науки України, Нац. ун-т "Юрид. акад. України ім. Ярослава Мудрого". — Харків : Право, 2013. — 367 с.
У підручнику висвітлено історичний процес становлення та розвитку української культури від прадавніх часів до сьогодення у світовому культурному контексті.

Історія української культури : слов . термінів і персоналій / [авт.-уклад.: Л. В. Анучина , О. А. Стасевська , О. В. Уманець , В. Г. Грицаненко , В. О. Дорошенко, Ю. В. Пасмор , О. В. Разумовська ] ; за ред.: Л. В. Анучиної [та ін.]. — Х. : Право, 2012. — 237 с.
Словник з історії української культури містить терміни і персоналії, які відбивають сутність української культури.

Менеджмент и маркетинг в сфере культуры : учеб. пособие / Е. Л. Шекова [и др.] ; под ред. Е. Л. Шековой. — СПб. : Лань ; М. ; Краснодар : Планета музыки, 2012. — 155 с.
Практикум включает различные виды задач, кейсов, деловых игр, контрольных вопросов и тестов по менеджменту и маркетингу в сфере культуры.

Михайлова Людмила Ивановна. Народная художественная культура: детерминанты, тенденции, закономерности социодинамики : [монография] / Л. И. Михайлова. — 5-е изд. — М. : Вуз. кн., 2012. — 263 с.
В монографии рассматривается как целостное социальное явление с точки зрения исторической динамики, характеризуются типы и формы, появившиеся в процессе ее трансформации на основе изменяющейся картины мира и системы знаний, ценностей, норм, образцов жизнедеятельности...

Історія української культури : термінол. слов. / М-во освіти і науки України, Нац. юрид. акад. України ім. Ярослава Мудрого ; [авт.-уклад.: Л. В. Анучина, О. А. Стасевська, О. В. Уманець, В. Г. Грицаненко, В. О. Дорошенко, А. О. Храбан]. — Наук.-практ. вид. — Х. : Колегіум, 2011. — 183 с.
Термінологічний словник з історії української культури містить категорії та поняття, які відбивають сутність та особливості світової та вітчизняної культури.
Психологія

Проскурняк, Олена Ігорівна. Психологія комунікативної діяльності розумово відсталих школярів : монографія / О. І. Проскурняк. — Харків : Індустрія, 2014. — 271 с.
Монографія присвячена теоретичному й емпіричному обґрунтуванню концепції формування комунікативної діяльності розумово відсталих школярів. Визначено основні компоненти комунікативної діяльності; проаналізовано особливості формування комунікативної діяльності школярів без порушень розумового розвитку та з легким ступенем розумової відсталості; розроблено модель психологічного супроводу з вирішення поставлених завдань, технології формування комунікативної діяльності учнів спеціальних загальноосвітніх закладів, визначено роль психолога в цьому процесі.

Теслюк Поліна Юріївна. Робота психолога з батьками : підказки та рек. / Поліна Теслюк ; [упоряд. Т. Ш. Червонна]. –– К. : Шк. світ, 2014. — 109 с.
Пропонуємо книжку, де зібрано психологічні підказки та рекомендації для роботи психолога з батьками на всі випадки життя. Підказки та рекомендації допоможуть під час консультативної роботи з батьками знайти рішення у складних ситуаціях, відповіді на важливі питання, під час виступу психолога на батьківських зборах розібратися у причинах певного настрою та вчинків людини, глибше зрозуміти людську природу тощо.

Колодійчук Тетяна Павлівна. Я серед людей : соц.-комунік . тренінги / Т. Колодійчук , І. Дрина . — К. : Ред. загальнопед . газ., 2014. — 122 с.
Ця книжка презентує авторські тренінгові заняття, спрямовані на соціально-комунікативний розвиток особистості підлітків. Книжка ґрунтується на спостереженнях за школярами та практичній роботі, що вже дала позитивні результати.

Попова Олена Борисівна. Підлітковий суїцид. Види профілактики / Олена Попова, Світлана Фесун . — К. : Ред. загальнопед . газ., 2014. — 102 с.
Робота присвячена актуальній проблемі підліткового суїциду. Феномен суїциду розглянуто в соціально-історичному та теоретичному аспектах, узагальнено діагностичний матеріал та проаналізовано види профілактичної роботи, особливості роботи з суїцидентами .
Соціальна педагогіка

Щорс Вадим Володимирович. Універсальний довідник соціального педагога / В. Щорс, А. Полударова. — К. : Ред. загальнопед. газ., 2014. — 125 с.
У книжці зібрані матеріали, які допоможуть соціальному педагогу успішно здійснювати професійну діяльність.
Тележурналістика

Смирнова Юлия Владимировна. Реклама на телевидении: разработка и технология производства : учеб. пособие / Ю. В. Смирнова. — 3-е изд., стер. — М. : Омега-Л, 2014. — 255 с.
Учебное пособие охватывает все стадии производства телевизионного рекламного продукта – от выбора концепции рекламного обращения до создания контрольной фильмокопии. В пособии также подробно рассматриваются история отечественного телевидения, технические характеристики телевидения и структура телевизионных передач.

Шестеркина Людмила Петровна. Методика телевизионной журналистики : учеб. пособие / Л. П. Шестеркина, Т. Д. Николаева. — М. : Аспект-Пресс, 2014. — 224 с.
Назначение пособия – собрать воедино все разрозненные рекомендации по созданию телевизионной продукции, классифицировать способы и приемы получения, осмысления, переработки и распространения информации по их содержанию и назначению, попытаться создать систему, обеспечивающую необходимый уровень профессиональной подготовки будущих тележурналистов.
Філологічні науки

Слухай Наталья Витальевна. Суггестия и коммуникация: лингвистического программирование поведения человека : учеб.-метод. пособие / Н. В. Слухай ; Киев. нац. ун-т им. Тараса Шевченко. — Киев : Киев. ун-т, 2012. — 319 с.
Основное содержание пособия – анализ проблем истории и современного состояния теории суггестии и коммуникации; исследование сфер вербального и невербального суггестивного воздействия на поведение человека; формирование реестра патогенных и терапевтических текстов...

Тарас Шевченко та університет Св. Володимира. Спогади сучасників : анот . бібліогр . покажч . / М-во освіти і науки України, Київ. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка, М-во культури України, Нац. музей Тараса Шевченка ; [упоряд .: В. Г. Нестеренко та ін.]. — Київ : Київ. ун-т, 2014. — 223 с.
До покажчика включено бібліографічні описи друкованих та архівних матеріалів про роботу Шевченка в Археографічній комісії при Університеті св. Володимира, зв’язки з Кирило-Мефодіївським товариством, допомогу недільним школам. Покажчик містить відомості про унікальні малярські роботи, створені за завданням Комісії, меморіальні речі Тараса Шевченка, що зберігаються в Національному музеї його імені та інших музеях України.

Снитко Елена Степановна. Русский язык как деятельность: современные направления научного описания : тексты лекций / Е. С. Снитко, Н. В. Василенко ; Киев. нац. ун-т им. Тараса Шевченко. — Киев : Киев. ун-т, 2013. — 159 с.
Издание предлагает знакомство с теоретическими разысканиями современного языкознания, прежде всего русского, которые связаны с анализом языка как определенного вида деятельности человека.

Слухай, Наталія Віталіївна. Світ сакрального слова Тараса Шевченка : монографія / Наталія Слухай ; М-во освіти і науки України, Київ. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка. — 2-ге вид., випр. та допов. — Київ : Київ. ун-т, 2014. — 223 с.
Перший розділ присвячений лінгвопоетичним аспектам творчості Тараса Шевченка. Другий розділ включає аналіз чотирнадцяти віршів в лінгвістичному, текстолінгвістичному, міфопоетичному висвітленні.

Шевченкознавство в сучасному світі : монографія / [авт.: Н. Л. Білик та ін. ; за ред.: І. П. Бондаренка, Л.В. Коломієць] ; М-во освіти і науки України, Київ. нац. ун-т ім. Тараса Шевченко. — Київ : Київ. ун-т, 2014. — 463 с.
Монографія покликана висвітлити сучасний стан шевченкознавчих студій у світі, передусім у Європі та Азії. Значну увагу приділено перекладам творчої спадщини Кобзаря різними іноземними мовами.
Філософія

Дьяченко Николай Васильевич. Римские стоики: Сенека, Эпиктет, Марк Аврелий : Опыт прочтения : монография / Николай Дьяченко. — Харьков : Савчук О. О., 2014. — 154 с.
В монографическом эссе рассматривается философия римских стоиков – Сенеки, Эпиктета, Марка Аврелия, особое внимание уделяется этической проблематике. Подчеркивается непреходящее значение стоицизма для решения "вечных" вопросов человеческого бытия, формирования мировоззренческих ориентиров личности в контексте общечеловеческих ценностей и идеалов.

Руденко Сергій Валерійович. Сучасні методологічні концепції дослідження історії української філософії : монографія / С. В. Руденко ; Київ. нац. ун-т ім. Тараса Шевченко. — Київ : Київ. ун-т, 2012. — 279 с.
У монографії здійснено комплексний аналіз, узагальнення та систематизацію наявних у вітчизняній історико-філософіській науці методологічних концепцій дослідження історії української філософії, їх теоретичних засад та результатів практичного застосування. Запропоновано нову комплексну недескриптивну методологію дослідження історії української філософії, в основу якої покладено методи реконструктивної рефлексії та раціональної реконструкції, обґрунтовано їх зміст, функції, місце та значення у методологічному апараті вітчизняної історико-філософської науки.