Інформаційна, бібліотечна та архівна справа

Грипич С. Н. Інформаційна культура: теоретичні засади та досвід : навч . посіб. / С. Н. Грипич , Л. М. Буравкова ; за заг . ред. С. Н. Грипич . — 2-ге вид., допов . — Київ : Кондор, 2018. — 340 с.
Навчальний посібник охоплює широкий спектр проблем з теоретичних засад інформаційної культури та практичного досвіду її формування в бібліотеках ЗВО. В ньому подаються відомості про карткові та електронні інформаційно-пошукові системи, алгоритми пошуку та аналітичне опрацювання джерел інформації; розглядаються питання, пов'язані з організацією та методикою науково-дослідницької діяльності студентів та молодих науковців, а також містяться рекомендації щодо оформлення результатів наукової діяльності.

Палеха Ю. І. Інформаційний бізнес : підручник / Ю. І. Палеха, Ю. І. Горбань ; М-во освіти і науки України, Київ. нац. ун-т культури і мистецтв. — Київ : Ліра-К, 2019. — 490 с.
У підручнику розкрито суть основних категорій, розглянуто модель, побудову та функції інформаційного бізнесу. Викладений матеріал допоможе студентам з'ясувати особливості і механізм функціонування інформаційного ринку, ознайомитись з його організаційними формами, маркетинговою, рекламною та інформаційно-консультативною діяльністю для стимулювання збуту інформаційних продуктів та послуг, оволодіти бенчмаркінгом, основами інформаційно-консультативної діяльності й основними засадами електронної комерції.

Швецова-Водка Г. М. Ноокомунікологія : навч.-метод . посіб. для студентів магістратури спец. "029 Інформ ., бібл. та арх. справа" / Г. М. Швецова-Водка ; М-во освіти і науки України, Рівнен . держ . гуманітар . ун-т, Ф-т докум . комунікацій та менеджменту, Каф. докум . комунікацій і бібл. справи. — Київ : Кондор, 2019. — 108 с.
Навчальній курс «Ноокомунікологія » є одним із підсумкових у підготовці магістрів спеціальності «029 Інформаційна, бібліотечна та архівна справа». Зміст курсу розкриває теоретико-методологічні засади ноокомунікології як комплексу наук про соціальні інформаційні комунікації.

Ломачинська І. М. Документально-інформаційні комунікації в системі соціальних комунікацій : навч. посіб. / І. М. Ломачинська, Ю. П. Якимюк, Л. В. Ломачинська ; за заг. ред. Ломачинської І. М. — 3-тє вид., перероб. і допов. — Київ : Центр учб. літ., 2019. — 334 с.
В навчальному посібнику на системній основі розглядається широке коло питань, пов'язаних з документальними комунікаціями як складовою соціальних комунікацій. Зміст посібника містить розділи про сутність теорії комунікації, аналіз її історії та сучасного стану, аналізуються філософські, соціальні та лінгвістичні підходи до вивчення комунікаційних процесів. Досліджуються історичні засади розвитку документальних комунікацій та їх сучасний стан, аналізується нормативна база з означеного питання.

Визначення індексів УДК для наукових документів : метод. рек . / Держ . наук. установа "Кн. палата України ім. Івана Федорова" ; [уклад.: В. М. Муравйова, М. Й. Ахвердова , Ю. О. Набхан ]. — Київ : Кн. палата України, 2019. — 34 с.
Методичні рекомендації встановлюють загальні правила і вимоги щодо визначення індексів УДК для наукових документів. Їх розроблено для уніфікації визначених систематизаторами індексів УДК для наукових документів, а також для прискорення процесу індексування документного потоку за УДК і покращення навичок індексування за УДК фахівцями.

Архів на підприємстві: створення, функціонування, звітність : практ . посіб. / [відп . за вип. І. Харлампович ; ред. Ю. Безпечна]. — Київ : Медіа Групп : Діловодство, 2019. — 118 с.
Цей посібник містить відповіді на найбільш поширені та актуальні запитання, пов’язані зі створенням архівного підрозділу на підприємстві, правильною підготовкою архівних описів справ, плануванням та звітністю архіву, організацією користування документами архіву підприємства тощо.

Московченко Н. П. Документне фондознавство : архівні фонди : навч . посіб. / Московченко Наталія Павлівна, Палеха Юрій Іванович ; за ред. Палехи Ю. І. — Київ : Ліра-К, 2018. — 307 с.
У посібнику всебічно розкриваються питання організації Національного архівного фонду, історія становлення та його розвитку. Архівні фонди подано як невід'ємна складова духовної спадщини українського народу, проаналізовано питання формування архівних фондів та забезпечення їх незалежного функціонування.

Богданова И . А . Библиотечный коллектив: методологические и методические аспекты изучения : учеб.-метод . пособие / И. А. Богданова. — М. : Литера, 2011. — 142 с.
Раскрываются вопросы организации изучения библиотечного коллектива, особенности применения социологических методов, проблемы формирования психологической готовности сотрудников библиотек к проведению исследования коллектива своей библиотеки.

Борисова О. О. Выставочные технологии как инструмент библиотечно-информационного маркетинга : учебное пособие для магистрантов / О. О. Борисова. — 2-е изд., перераб . и доп. — Орел, 2018. — 105 с.
Учебное пособие знакомит с разделом учебной дисциплины «Маркетинг некоммерческих субъектов», адресованной магистрантам. Данный раздел раскрывает принципы и технологию выставочной деятельности крупнейших информационно-библиотечных учреждений в современных условиях. Даются практические рекомендации по технологии подготовки и участию в выставочных мероприятиях.

Борисова О. О. Организационно-технологические аспекты библиотечно-информационной и книжной рекламы : учебное пособие для магистрантов / О. О. Борисова. — Орел, 2018. — 114 с.
Учебное пособие знакомит с разделом учебной дисциплины «Реклама библиотечно-информационной деятельности», адресованной магистрантам. В пособии освещаются принципы и техники рекламной деятельности в современных библиотечно-информационных учреждениях, освещены организационно-технологические аспекты рекламной деятельности библиотек.

Клименкова Н. В. Психолого-педагогические основы библиотечной деятельности : учебное пособие для студентов учреждений высшего образования по специальности “Библиотечно-информационная деятельность (по направлениям)” / Н. В. Клименкова , С. В. Зыгматович , Е. Ю. Козленко . — Минск : Народная асвета , 2019. — 302 с.
В учебном пособии раскрываются вопросы библиотечной педагогики, психологии и социологии чтения, формирования и развития психолого-педагогической концепции библиографии.

Юрик И. В. Адаптация персонала библиотеки: методика, технология, опыт : учеб.-метод . пособие / И. В. Юрик . — М. : Литера, 2011. — 142 с.
В пособии наряду с рассмотрением сущности и значения адаптации к профессиональной деятельности значительное внимание уделено алгоритмам работы, практическим рекомендациям, предлагается готовый инструментарий, необходимый для разработки адаптационных мероприятий.

Палеха Ю. І. Стандартизація в документально-інформаційній, бібліотечній, архівній та видавничій справі : навч. посіб. / Юрій Палеха, Ірина Смоловик, Михайло Геращенко ; М-во освіти і науки України, ПВНЗ "Європ. ун-т". — Київ : Ліра-К, 2020. — 219 с. — Дод.: Перелік стандартів з довідково-інформаційної, бібліотечної та видавничої справи.
У посібнику викладені наукові, нормативні, технічні та організаційні основи стандартизації продукції та послуг в документально-інформаційній, бібліотечній, архівній та видавничій справі відповідно до освітньо-професійної програми, рекомендованої Міністерством освіти і науки України. Посібник містить короткі описи найважливіших нормативно-технічних документів (міжнаціональних, національних та галузевих стандартів) у документально-інформаційній галузі.

Столяров Ю . Н . Истоки книжной культуры / Ю. Н. Столяров ; под ред. В. Я. Рушанина ; Челябин . гос . ин-т культуры. — Челябинск : ЧГИК, 2017. — 499 с .
В книге раскрываются основные предтечи письменной культуры народов мира: мифологические предания; фольклор (сказки, былины, песни, заговоры и т. д.); религиозные верования, антисвятость , оккультизм; героический эпос. Все это, взятое по отдельности и во взаимопереплетении друг с другом, составляет глубинные основы книжной культуры каждого народа, в том числе славян, сказочный фольклор которых рассматривается в книге особенно подробно .

Холод О. М. Комунікаційні технології : підручник / О. М. Холод. — Київ : Центр учб. літ., 2018. — 211 с.
У підручнику подано основи комунікаційних технологій, їхню класифікацію, методологію і методику впровадження. Детально розглядаються основні поняття комунікаційних технологій, історія їхнього виникнення і формування провідних концепцій. Пропонується аналіз методологічних проблем комунікаційних технологій, серед яких – визначення діапазону та функцій технологій маніпуляції суспільства. Підлягають аналізу мутація та інмутація суспільства як концепції комунікаційних технологій і масовий характер інмутації суспільства. Розглядається класифікація прикладних соціально-комунікаційних технологій.
Заклади вищої освіти та середньої

Сіренко Р. Р. Удосконалення державного регулювання фізкультурно-виховної діяльності у закладах вищої освіти України : монографія / Р. Р. Сіренко ; М-во освіти і науки України, Львів. нац. ун-т ім. Івана Франка, Нац. ун-т цивіл. захисту України. — Львів : ЛНУ ім. Івана Франка, 2019. — 307 с.
У монографії розкрито сутність та зміст фізкультурно-виховної діяльності у закладах вищої освіти з погляду державного регулювання цих процесів. Монографія окреслює та обґрунтовує механізми державного регулювання галузі в межах реалізації соціально-гуманітарної політики держави на сучасному етапі. Запропоновано комплексний підхід за участі органів державної влади, місцевого самоврядування, адміністрацій закладів вищої освіти, громадських організацій і об'єднань щодо фізкультурно-виховної роботи серед студентської молоді та пропаганди здорового способу життя в соціумі.

Коваленко О. Е. У цей ювілейний рік / Олена Коваленко. — Харків : Друкарня Мадрид, 2019. — 179 с.
Книга є своєрідним підсумком значного періоду діяльності доктора педагогічних наук, професора, ректора Української інженерно-педагогічної академії Коваленко Олени Едуардівни. Видання створено і присвячено ювілейному для Олени Едуардівни та Української інженерно-педагогічної академії року, бо вони є однолітками.

Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова : ректорський вимір : біобібліогр . покажч . / М-во освіти і науки України, Харків. нац. ун-т міськ . госп-ва ім. О. М. Бекетова , наук. б-ка ; [редкол .: В. М. Бабаєв та ін. ; упоряд .: Н. Б. Давидова та ін.]. — Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова , 2017. — 181 с.
Покажчик присвячено історії розвитку ХНУМГ ім. О. М. Бекетова та його керівникам. Знайомить з основними віхами життя та діяльності директорів і ректорів, їх внеском у розвиток навчального закладу, науковим доробком вчених, літературою про них.

Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут" = National techmical university "Kharkiv polytеchnic institute " / редкол .: Є. І. Сокол (голова редкол .) [та ін.]. — Київ : Логос Київ, 2017. — 415 с.
Книга у лаконічній формі висвітлює змістовну інформацію стосовно становлення, розвитку і сучасного етапу функціонування НТУ «ХПІ». За 130 років університет сформував потужну матеріально-технічну базу, став визначним науково-дослідним і культурно-виховним центром, підготувавши не одне покоління політехніків. Яскравими сторінками видання є біографії видатних випускників університету.

Харьковская физико-математическая школа (лицей) № 27 / [авт.: Воловник О. П. и др. ; гл. ред. Воловник П. В.]. — Харьков : Изд. дом ЖЗЛ : Глобус, 2013. — 431 с.
50 лет назад в Харькове открылась первая в Украине физико-математическая школа № 27, во главе с Наумом Ильичом Ахиезером . За прошедшие годы 27-ой пришлось выдержать немало испытаний. В 1990 году школа получила статус лицея. Учителя 27-й могут гордиться десятками своих воспитанников, которые возглавляют всемирно известные научные школы, являются членами правительств, руководят крупными учреждениями и вносят достойный вклад в укрепление имиджа Украины.
Культура. Культурологія

Бондарь Ю. П. Культура как образование: теоретико-прикладной анализ : монография / Ю. П. Бондарь, А. И. Смолик . — Минск : БГУКИ, 2015. — 300 с.
Исследуется национальная культура как источник инновационного образования, профессионализма и духовности человека. Осуществлен теоретико-прикладной анализ приоритетов и содержания культурно-образовательной деятельности в условиях модернизации белорусского общества, а также механизмов ее влияния на общественное сознание и поведение, формирование гражданских качеств, на творческий потенциал личности. Акцентируется внимание на объективных взаимосвязях культуры и цивилизации, учебно-познавательной практики и достижений информационной эпохи.

Сучасна культурологія: актуалізація теоретико-практичних вимірів : кол. монографія / [авт.: С. Волков, Ж. Денисюк, Н. Жукова, К. Кислюк, О. Колесник, О. Кравченко, Т. Кривошея, І. Петрова, Ю. Сабадаш, О. Смоліна, О. Степанова, А. Щедрін] ; за заг. ред. Ю. С. Сабадаш ; М-во освіти і науки України, Маріпол. держ. ун-т. — Київ : Ліра-К, 2019. — 307 с.
У монографії підкреслено динамічність розвитку культурології, міжнауковий характер культурологічного знання, притаманне йому органічне поєднання теоретичного аспекту з практикою культуротворення та відбиття принципу спадкоємності, де історичні традиції спонукають науковців до творчої пошукової роботи на теренах, передусім, дискусійних проблем щодо перспектив розвитку української культури.

Культурологічна думка. № 15 : зб. наук. пр. / Нац. акад. мистецтв України, Ін-т культурології ; [редкол.: Ю. П. Богуцький... В. М. Шейко]. — Київ : Ін-т культурології Нац. акад. мистецтв України, 2019. — 231 с.
У збірнику висвітлюються актуальні питання теорії та історії культури, етнокультурології та культурної антропології, музеєзнавства, пам’яткознавства, прикладної культурології, динаміки розвитку світової культури.

Опанасюк О. П. Інтенціональність у просторі культури: мистецтвознавчий, культурологічний та філософський аспекти : [монографія] / Олександр Опанасюк . — [Вид. 2-ге, перероб. та допов .]. — Київ : Аура Букс, 2018. — 471 с.
Інтенціональність визначає й детермінує процесуальне буття культури і мистецтва, змінюючись відповідно до змін процесу (періодів) становлення. Визначено та обґрунтовано закономірності інтенціонального буття культури й мистецтва (історичний, метаісторичний вимір), буттєву природу культурних і художніх явищ на заключному періоді становлення культури, зміст яких пов'язується зі зміною динамічного важеля на екстенсивний, з формуванням у просторі культури інтенціональної рефлексії; вона моделює відповідні смисли і обумовлює відповідний стиль культурного буття – інтенціональний стиль.

Культура Беларуси: реалии современности : VII Междунар. науч.-практ. конф., посвященная Году малой родины в Респ. Беларусь, (Минск, 4 окт. 2018 г.) : сб. науч. тр. / М-во культуры Респ. Беларусь, Белорус. гос. ун-т культуры и искусств ; [редкол.: А. А. Корбут и др.]. — Минск : БГУКИ, 2018. — 161 с.
В сборник включены доклады отражающие проблемы изучения прошлого и настоящего белорусского народа, «малой родины», роль учреждений культуры в формировании патриотических качеств молодого поколения.
Літературознавство та мовознавство

Пентилюк М. І. Ділове спілкування та культура мовлення : навч . посіб. / М. І. Пентилюк , І. І. Марунич , І. В. Гайдаєнко . — Київ : Центр учб . літ., 2019. — 221 с.
У посібнику з’ясовано поняття мова, мовлення, літературна мова, її усна і писемна форми, норми літературної мови та їх роль у формуванні мовленнєвої культури громадян України. Окремо виділено культуру ділового мовлення, розкрито особливості спілкування, культури усного і писемного ділового мовлення, у пропонованому посібнику представлено систему вправ і завдань, спрямованих на вдосконалення комунікативних умінь і навичок мовців.

Паралель. Українська мова для початківців. Вступний курс : навч . посіб. / Н. І. Ушакова [та ін.] ; М-во освіти і науки України, Харків. нац. ун-т ім. В. Н. Каразіна . — Харків : ХНУ ім. В. Н. Каразіна , 2017. — 63 с.
Посібник призначено для іноземних студентів англомовної форми навчання, що не мають мовної підготовки. Мета вступної частини – формування слуховимовних інтонаційних, лексичних, граматичних навичок і мовленнєвих умінь, що відповідають рівню А1. Видання містить тексти, діалоги, вправи, завдання для самостійної роботи та граматичні таблиці.

Паралель. Українська мова для початківців. Базовий курс : навч . посіб. / Н. І. Ушакова [та ін.] ; М-во освіти і науки України, Харків. нац. ун-т ім. В. Н. Каразіна . — Харків : ХНУ ім. В. Н. Каразіна , 2018. — 112 с.
Посібник орієнтований на іноземних студентів англомовної форми навчання, що не мали попередньої мовної підготовки. Мета базової частини курсу – формування аспектних навичок (фонетичних, лексичних, граматичних) та вмінь у видах мовленнєвої діяльності, що відповідають рівню А2. Видання містить тексти, діалоги, вправи, завдання для самостійної роботи та граматичні таблиці.

Іван Франко: "Я єсть пролог...". У 2 т. Т. 1 : матеріали Міжнар . наук. конгресу до 160-річчя від дня народження Івана Франка (Львів, 22-24 верес. 2016 р.) / М-во освіти і науки України, Львів. нац. ун-т ім. Івана Франка ; [редкол .: Флорій Бацевич та ін. ; відп . ред.: В. Мельник, М. Жулинський]. — Львів : ЛНУ ім. Івана Франка, 2019. — 807 с.
Іван Франко: "Я єсть пролог...". У 2 т. Т. 2 : матеріали Міжнар . наук. конгресу до 160-річчя від дня народження Івана Франка (Львів, 22-24 верес. 2016 р.) / М-во освіти і науки України, Львів. нац. ун-т ім. Івана Франка ; [редкол .: Флорій Бацевич та ін. ; відп . ред.: В. Мельник, М. Жулинський]. — Львів : ЛНУ ім. Івана Франка, 2019. — 684 с.
Збірник містить доповіді та повідомлення українських і закордонних учених на Міжнародному науковому конгресі «Я єсть пролог...» (до 160-річчя від дня народження Івана Франка).
Наука. Наукова діяльність

Топольник Я. В. Система інформаційно-комунікаційної підтримки наукових досліджень майбутніх магістрів і докторів філософії в галузі знань "Освіта" : монографія / Яна Топольник ; М-во освіти і науки України, Держ. вищ. навч. закл. "Донбас. держ. пед. ун-т". — Слов'янськ : Вид-во Б. І. Маторіна, 2018. — 359 с.
У монографії досліджено сутність інформаційно-комунікаційної компетентності майбутніх магістрів та докторів філософії в галузі освіти, визначено її структуру, проаналізовано основні компоненти. Автором сконструйована й впроваджена у процес підготовки майбутніх науковців система ІК-підтримки їхньої науково-дослідницької діяльності, яка ґрунтується на загальнонаукових підходах та принципах як методологічних засадах і провідних чинниках формування ІК-компетентності.
Педагогіка

Бабич В. І . Професійна підготовка майбутніх учителів до виховання соціально здорових підлітків: теорія і практика : монографія / В. І. Бабич ; Держ . закл . “Луган . нац. ун-т ім. Тараса Шевченка”. — Харків : Щедра садиба плюс, 2015. — 487 с.
Автором висвітлено сутність і зміст соціального здоров'я підлітків. Розглянуто можливості виховання соціально здорових учнів основної школи в загальноосвітніх навчальних закладах. Розроблено модель педагогічної системи підготовки майбутніх учителів до формування соціального здоров'я підлітків. Розкрито змістовні та процесуальні складові поетапної підготовки майбутніх учителів до виховання соціально здорових учнів основної школи.

Пихтіна Н. П. Теорія і методика ігрової діяльності дітей : навч. посіб. / Н. П. Пихтіна ; Ніжин. держ. ун-т ім. Миколи Гоголя. — Київ : КНТ, 2019. — 267 с.
Змістові модулі навчального посібника стосуються теоретичних аспектів застосування гри у роботі з дітьми, аналізу гри як засобу соціалізації дитини, організації і педагогічного керівництва творчими іграми та іграми з правилами, навчально-виховних і корекційно-терапевтичних можливостей гри.

Пономарьов О. С. Моделювання педагогічної творчості і майстерності : метод. вказівки з вивчення теми з творчості в курсі "Моделювання проф. діяльності та освіт. підгот. фахівця" для слухачів магістер. програми зі спец. "Педагогіка вищої школи" / О. С. Пономарьов, М. П. Черемський ; М-во освіти і науки України, Нац. техн. ун-т "Харків. політехн. ін-т", Каф. педагогіки і психологія упр. соц. системами ім. акад. І. А. Зязюна. — Вид. 2-ге. — Харків : Мачулін Л. І., 2019. — 87 с.
Проаналізовано сенс і сутність моделювання як методу наукового дослідження. Розглянуто сенс феномену творчості та його особливості, характерні для педагогічної діяльності. Розкрито сенс творчої діяльності та її значення в діяльності педагога. Розглянуто психологічні аспекти творчості та шляхи і способи реалізації творчого потенціалу педагога. Показано, місце і призначення творчості в загальній системі педагогічних компетенцій і можливості моделювання творчої діяльності.
Психологія

Москалець В. П. Загальна психологія : підручник / В. П. Москалець ; М-во освіти і науки України, Прикарпат. нац. ун-т ім. Василя Стефаника. — Київ : Ліра-К, 2020. — 562 с.
У підручнику з позицій системного підходу розкрито функціональну сутність, основні функції та інформаційну природу психіки. Висвітлено сутнісний зміст і системну взаємодію базових структурних утворень людської психіки: уваги, відчуттів, сприймання, уяви, інтелекту, мислення й мовлення, пам'яті, емоційних процесів і станів. З позицій гуманістичної парадигми та мотиваційно-динамічного підходу в психології показано основні складові та властивості особистості як психічної системи, в якій інтегрально поєднуються у цілісну сукупність усі структури й функції психіки.

Мітіна С. В. Психологія особистості : навч.-метод . посіб. для студентів вищ . навч . закл . / С. В. Мітіна ; М-во освіти і науки України, Тавр. нац. ун-т ім. В. І. Вернадського. — Київ : Ліра-К, 2020. — 273 с.
Посібник містить стислий огляд теорій зарубіжних і вітчизняних вчених, які дають уявлення про психологічну природу особистості та її структуру, розкривають чинники розвитку і формування особистості. В контексті різних наукових підходів розглядаються причини поведінки особистості, її інтелектуальний та емоційний світ, порівнюються сучасні типології особистості.

Костюченко О. В. Психологія ефективності фахівця індустрії моди : [навч . посіб.] / Олена Костюченко , Людмила Дихнич ; Київ. нац. ун-т культури і мистецтв. — Київ : Ліра-К, 2016. — 463 с.
У посібнику розглядаються психологічні основи професійної самореалізації фахівців індустрії моди, зокрема, психологічно організованої діяльності та взаємодії, акцентовано на рекреаційних аспектах оптимізації фізичного, психічного й соціально-культурного здоров'я і благополуччя особистості як невід'ємної складової професійної успішності. Наведені приклади відомих та авторських психолого-педагогічних засобів та методик залучення до професійної діяльності на рекреаційній основі.

Костюченко О. В. Проектна діяльність в індустрії моди: організаційні та психологічні аспекти : навч. посіб. / Костюченко О. В., Дихнич Л. П. ; М-во освіти і науки України, М-во культури України, Київ. нац. ун-т культури і мистецтв. — Київ : Ліра-К, 2017. — 315 с.
У пропонованому навчальному посібнику розглянуто психологічні явища, які реалізуються в системі управління fashion-проектами, відносин між суб'єктами проектної діяльності в індустрії краси та моди; означено комплекс організаційних, технологічних, методологічних і психологічних інструментів оптимізації fashion-проектної діяльності, що є необхідним компонентом компетентності керівника в ефективному управлінні проектами та максимальному використанню людських ресурсів у проектній діяльності.

Тарарина Е . В . Супервизия в арт-терапии : сложные случаи и деликатные темы в работе психолога : [науч.-метод . пособие] / Елена Тарарина . — Киев : Астамир-В , 2018. — 351 с.
Автор доступно разъясняет такие понятия, как лень, обида, стресс, травма, чувство вины, мотивация; рассказывает о помощи арт-терапии в бизнесе, в принятии решений; раскрывает секреты женского предназначения, показывает пути выхода из трудных психологических ситуаций. Книга рассчитана на практикующих арт-терапевтов .

Кафтанджиев Х . Мифологические архетипы в коммуникации / Христо Кафтанджиев. — Харьков : Гуманитар. Центр, 2016. — 266 с.
В книге проанализированы основные мифологические архетипы. Они наиболее важны для рекламы и других маркетинговых коммуникаций. Основная причина в том, что человеческое мышление более мифологическое, чем рациональное. Это первая в мире книга по архетипам в рекламе. В книге проанализированы физические, пространственные, биологические, психологические, социальные и культурные архетипы.

Киселева А. А. Управление конфликтами : практ. рук. по тренингу / А. А. Киселева. — Харьков : Гуманитар. Центр, 2018. — 170 с.
Это методическое пособие – авторская программа, включающая игры и упражнения в логической и методической последовательности для социально-психологического тренинга «Управления конфликтами».

Красин С. А. Введение в режиссируемую фильмотерапию : исцеление с помощью кино / Сергей Красин. — Харьков : ФЛП Рубашкин, 2018. — 84 с.
В книге в доступной форме освещаются практические основы фильмотерапии . Выделены основные подходы и методы работы. Описан новый, эффективный подход в работе с клиентами, основанными на просмотре любого аудиовизуального ряда – кино, мультфильмов, клипов, шоу.
Художня література

Браун Ден. Ангелы и демоны : [роман] / Ден Браун ; [пер. с англ. Г. Б. Косова]. — М. : АСТ : АСТ Москва : Полиграфиздат, 2010. — 606 с.
Иллюминаты. Древний таинственный орден, прославившийся в Средние века яростной борьбой с официальной церковью. Легенда далекого прошлого? Возможно...Но почему тогда на груди убитого при загадочных обстоятельствах ученого вырезан именно символ иллюминатов? Приглашенный из Гарварда специалист по символике и его напарница, дочь убитого, начинают собственное расследование – и вскоре приходят к невероятным результатам...

Вербер Б. Звездная бабочка / Бернар Вербер ; [пер. с фр. А. Дадыкина ]. — М. : Гелеос : Рипол классик, 2009. — 380 с.
Их 144 тысячи человек. Солнечный парусник «Звездная бабочка» унес их с гибнущей Земли. И только через несколько сотен лет они найдут новый дом. За это время в летящем сквозь космос «городе» сменятся поколения и мировоззрения, произойдут революции и войны. Люди будут любить, ревновать, убивать друг друга. На раздираемом страстями изнутри и поврежденном метеоритами снаружи корабле останутся шестеро. Но спуститься на новую планету смогут только двое.

Єсім Ґ. Соціалізм. Філософське осмислення невдалого експерименту : [соц.-філос. роман] / Ґарифолла Єсім ; [пер. з рос. Ірини Якухно ] . — Київ : Фенікс, 2013. — 140 с.
Соціально-філософський роман «Соціалізм» відомого казахського філософа, письменника Ґарифолли Єсіма є свідченням, що викривав процес фізичної та духовної наруги над святинями казахського народу на прикладах життєписів доби соціалізму. Філософськи осмислюється історія загибелі самого ж соціалізму.

Кельман Д. Під сонцем / Даніель Кельман ; пер. з нім. Володимира Кам'янця. — Львів : ВНТЛ-Класика, 2011. — 130 с.
Величезна сума грошей помилково опиняється на рахунку дрібного службовця. Він робить усе для того, щоб скористатися унікальним шансом у своєму житті... Літературознавець хоче відвідати могилу письменника, контакту з яким він марно шукав упродовж усього життя, але письменник і після смерті виходить переможцем... Амбітний молодий чоловік хоче довести насамперед собі, що здатний упоратися з будь-якими завданнями, що спричиняє ледве не фатальний наслідок... В оповіданнях, відмінних за темами й сюжетом, автор розказує про людей, які в буденності свого існування жадають якоїсь події, яка б змінила їхнє життя. Вміла побудова сюжетних ліній і тонка іронія перетворюють читання цієї книжки на неймовірну насолоду.

Мураками Харуки . К югу от границы, на запад от солнца / Харуки Мураками ; [пер. с яп. Ивана и Сергея Логачевых ]. — М. : Эксмо , 2003. — 206 с.
«К югу от границы, на запад от солнца» (1992) – самый пронзительный роман классика современной японской литературы Харуки Мураками (р. 1949). Через двадцать пять лет в жизнь преуспевающего владельца джазового бара возвращается мистическая возлюбленная его детства – и почти забытая страсть вспыхивает вновь. Но призрак смерти неотступно следит за ним...

Wspolczesna dramaturgia ukrainska od A do Ja / wybor, przeklad i wstep Anna Korzeniowska-Bihun. — Warszawa : ADiT, 2018. — 253 p.
“ Сучасна українська драматургія від А до Я ” – це антологія з восьми творів. Кожна з п’єс має власний стиль . Ми знайдемо драми, що експериментують з формою та мовою, а також більш традиційні.

Кельман Д. Край світу / Даніель Кельман ; пер. з нім. Володимира Кам'янця. — Львів : ВНТЛ-Класика, 2011. — 104 с.
Працівник страхової компанії використовує нещасний випадок, щоб інсценізувати свою смерть і зникнути. Він ще раз прокручує в пам'яті своє життя: дитинство, вперті намагання бути незгіршим за свого здібного брата, розлучення батьків і раз у раз невдалі спроби вивищитися понад посередністю. Раптом з'являються нові спокусливі можливості, він може почати все з чистого аркуша. Чи можна цілковито порвати зі своїм дотеперішнім життям, чи можна назавжди втекти з буденності, чи можна стати кимось іншим? Усі ці питання вплетені в напружену до останнього рядка оповідь про балансування на межі життя і смерті, реальності і нереальності.