1964
Доцент, канд. мистецтвознав. з 2000 р., доцент кафедри менеджменту соціально-культурної діяльності.
Закінчила Харк. держ. акад. культури у 1988 р. У ХДАК з 1998 р.
Кандидатська дисертація: Реклама як явище художньої культури.
2004
1. [Первый Украинский студенческий фестиваль рекламы состоялся] / Елена Оленина // Маркетинг и реклама. — 2004. — № 5/6. — С. 7–8.
2. [Стихи] / Елена Оленина // Северо-Восток : альманах. — Харьков, 2004. — Вып. 2. — С. 65–74.
3. Чотири принципи візуалізації образа в технології брендингу / О. Ю. Оленіна // Актуальні проблеми розвитку реклами в Україні : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. — Х., 2004. — С. 95–99. — *.
2005
4. Менеджмент реклами. Планування рекламної кампанії : навч.-метод. матеріали до курсу / М-во культури і мистец. України, Харк. держ. акад. культури, Каф. менедж. соціокульт. діяльн. ; [уклад. О. Ю. Оленіна]. — Х. : ХДАК, 2005. — 21 с.
5. Менеджмент реклами. Планування рекламної кампанії : прогр. курсу / М-во культури і мистец. України, Харк. держ. акад. культури, Каф. менедж. соціокульт. діяльн. ; [уклад. О. Ю. Оленіна]. — Х. : ХДАК, 2005. — 8 с.
6. Методи та методики створення рекламного продукту. Копирайтинг : навч.-метод. матеріали до курсу / М-во культури і мистец. України, Харк. держ. акад. культури, Каф. менедж. соціокульт. діяльн. ; [уклад. О. Ю. Оленіна]. — Х. : ХДАК, 2005. — 20 с.
7. Методи та методики створення рекламного продукту. Копирайтинг : прогр. курсу / М-во культури і мистец. України, Харк. держ. акад. культури, Каф. менедж. соціокульт. діяльн. ; [уклад. О. Ю. Оленіна]. — Х. : ХДАК, 2005. — 14 с.
8. Наскрізна програма практики студентів зі спеціальності «Менеджмент соціально-культурної діяльності» / М-во культури і мистец. України, Харк. держ. акад. культури, Каф. менедж. соціокульт. діяльн. ; [уклад.: О. Ф. Проценко, О. Ю. Оленіна, Л. І. Колесник]. — Х. : ХДАК, 2005. — 12 с.
9. Рекламна комунікація в процесах соціальної ідентифікації особистості / О. Ю. Оленіна // Ідентичність у сучасному вимірі : матеріали Міжнар. наук.-теорет. конф. — Донецьк, 2006. — С. 149–150. — *
2006
10. Любовь и смерть в Париже : [стих] / Е. Ю. Оленина // Склянка часу. — 2006. — № 39. — С. 75. — *.
2007
11. Етика та педагогіка /О. Ю. Оленіна, О. П. Проценко // ІІІ Національний конгрес з біоетики з міжнародною участю, м. Київ, 8–11 жовтня 2007 р. / Нац. акад. наук України, Акад. мед. наук України, М-во охорони здоров’я України. — К., 2007. — С. 132. — *.
12. Методи просування естетико художнього продукту в історичній ретроспективі / О. Ю. Оленіна // Актуальні філософ. та культурол. пробл. сучасності : зб. наук. пр. — К., 2007. — Вип. 21. — С. 271–277. — *.
13. Мистецтво в аксіології культурно-комунікативного простору / О. Ю. Оленіна // Аксіологічні аспекти трансформації сучасного українського суспільства : Всеукр. наук.-практ. конф., 27–28 квіт. 2007 р. / М-во освіти і науки України, Прикарпат. нац. ун-т ім. В. Стефаника. — Івано-Франківськ, 2007. — С. 198–199. — *.
14. Особливості брендінгу в сфері художньої культури /О. Ю. Оленіна // Актуальні філософ. та культурол. пробл. сучасності : зб. наук. пр. — К., 2007. — Вип. 20. — С. 247–253. — *.
15. Роль драматургії в створенні комунікативного продукту / О. Ю. Оленіна // Актуальні філософ. та культурол. пробл. сучасності : зб. наук. пр. — К., 2007. — Вип. 19. — С. 209–214. — *.
16. Харкову : [вірш] / О. Ю. Оленіна // Харків’яни : поема про місто в цитатах поетичних творів. — Х., 2007. — С. 396. — *.
2008
17. Видовищні й візуальні види рекламування: старослов’янська традиція / О. Ю. Оленіна // Актуальні пробл. історії, теорії та практики худож. культури : зб. наук. пр. — К., 2008. — Вип. 20. — С. 258–266. — *.
18. Вплив рекламної комунікації на масову свідомість і колективну поведінку / О. Ю. Оленіна // Актуальні пробл. історії, теорії та практики худож. культури : зб. наук. пр. / М-во культури і туризму України, Держ. акад. кер. кадрів культури і мистец., Київ. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка. — К., 2008. — Вип. 21. — С. 169–177. — Бібліогр.: 4 назви.
19. Креатив як інструмент у рішенні завдань позиціювання / О. Ю. Оленіна // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. [Сер.] Мистецтвознавство. Архітектура : [зб. наук. пр.]. — Х., 2008. — № 14. — С. 90–97. — *.
20. Роль креатива в рекламировании банковских брендов (на примере АКБ «Базис») / Е. Ю. Оленина // Банківська система України в умовах глобалізації фінансових ринків : матеріали ІІІ Міжнар. наук.-практ. конф., 25–26 верес. 2008 р. — Черкаси, 2008. — С. 194–196. — *.
21. [Стихи] / Е. Ю. Оленина // Песни южной руси : опыт антологии. — Донецк, 2008. — С. 289. — Содерж.: Я — несгоревшая звезда ; Не верь! Дурачит нас апрель. — *.