1964
Доцент, канд.
мистецтвознавства з 2000 р., д-р мистецтвознавства з 2011 р., зав.
кафедри менеджменту соціально-культурної діяльності (2010–2013).
Закінчила Харків. держ. акад.
культури у 1988 р. У ХДАК з
1998 по 2013 рр.
Кандидатська дисертація:
Реклама як явище художньої культури.
Докторська дисертація: Рольова специфіка мистецтва у сучасному
культурно-комунікативному просторі.
2008
1.
Соціально-культурне проектування як метод побудови
сучасного культурно-комунікативного простору / О. Ю. Оленіна
// Актуальні філос. та культурол. проблеми сучасності : зб. наук. пр.
/ Київ. нац. лінгв. ун-т. — Київ, 2008. — Вип. 22. —
C. 119–126.
2009
2. Естетичні та художні елементи реклами в
регуляції стереотипної поведінки / Оленіна Олена Юріївна // Культура
і сучасність. — 2009. — № 1. —
C. 108–113. — Бібліогр.: 5 назв.
3. Интернет в процессах виртуализации
искусства / Оленина Е. Ю. // Вісн. Харків. держ. акад. дизайну і
мистецтв. [Сер.] Мистецтвознавство. Архітектура : [зб. наук. пр.]. —
Харків, 2009. — № 13. — C. 88–96. — Библиогр.: 8 назв.
4. Искусство в период третьей и четвертой
коммуникационных революций / Оленина Е. Ю. // Вісн. Харків.
держ. акад. дизайну і мистецтв. [Сер.] Мистецтвознавство. Архітектура :
[зб. наук. пр.]. — Харків, 2009. — № 10. — C. 101–109. — Библиогр.: 5 назв.
5. Культурный капитал и символический обмен
как основа экономики искусства / Оленина Е. Ю. // Вісн. Харків. держ.
акад. дизайну і мистецтв. [Сер.] Мистецтвознавство. Архітектура : [зб.
наук. пр.]. — Харків, 2009. — № 14. — C. 56–64.
6. Мистецтво як фактор впливу на сучасні
комунікативні практики / Оленіна О. Ю. // Вісн. Харків. держ. акад. дизайну і
мистецтв. [Сер.] Мистецтвознавство. Архітектура : [зб. наук. пр.]. —
Харків, 2009. — № 2. — C. 96–104. —
Бібліогр.: 6 назв.
7. Міфотворчість у рекламі / О. Ю.
Оленіна // Соціальні комунікації в стратегіях формування суспільства знань :
у 2 ч. : матеріали міжнар. наук. конф., 26–27 лют. 2009 р. / М-во
культури і туризму України, Харків. держ. акад. культури, Акад. мистецтв
України, Ін-т культурології. — Харків, 2009. — Ч. 1. —
C. 96–98.
8. Предпосылки возникновения арт-рынка
/ Оленина Е. Ю. // Вісн. Харків. держ. акад. дизайну і мистецтв.
[Сер.] Мистецтвознавство. Архітектура : [зб. наук. пр.]. — Харків,
2009. — № 15. — C. 106–115. — Библиогр.: 6 назв.
9. Пресса и радио как факторы влияния на
художественную среду / Оленина Е. Ю. // Вісн. Харків. держ. акад. дизайну і
мистецтв. [Сер.] Мистецтвознавство. Архітектура : [зб. наук. пр.]. —
Харків, 2009. — № 9. — C. 78–85. — Библиогр.:
8 назв.
10. Сальвадор Далі. Основи позиціювання бренду
/ Олена Оленіна // Аркадія. — 2009. — № 2. —
C. 22–26. — Бібліогр.: 5 назв.
11. [Сертифікації маркетологів] / Олена
Оленіна // Маркетинг в Україні. — 2009. — № 3. —
C. 67.
12. Сохранение лояльности клиентов как
стратегическая цель банковской деятельности в условиях кризиса / Е. Ю. Оленина,
М. И. Дмитренко // Банківська система України в умовах глобалізації
фінансових ринків : матеріали IV Міжнар. наук.-практ. конф., 15–16 жовт.
2009 р. — Черкаси, 2009. — C. 335–336. — *.
2010
13. Вплив віртуальності на процеси
трансформації мистецтва / О. Ю. Оленіна // Культура України : зб. наук.
пр. / М-во культури і туризму України, Харків. держ. акад. культури,
[Акад. мистецтв України, Ін-т культурології]. — Харків, 2010. — Вип.
29. — C. 196–204. — Бібліогр.: 10 назв.
14. Переговоры как глобальный диалог в техническо-коммуникационном
обществе / О. П. Проценко, О. Ю. Оленина
// Банківська система України в умовах глобалізації фінансових
ринків : матеріали Міжнар. наук.-практ. конф., 14–15 жовт. 2010 р. / ЧІБС
УБСНБУ. — Черкаси, 2010. — C. 359. — *.
15. Становлення та розвиток художніх ринків
Європи в XVII–ХІХ ст. / О. Ю. Оленіна // Культура
України : зб. наук. пр. / М-во культури і туризму України, Харків. держ.
акад. культури, [Акад. мистецтв України, Ін-т культурології] — Харків,
2010. — Вип. 31. — C. 143–155. — Бібліогр.: 5 назв.
16. Трансформації мистецтва в комунікативній
культурі соціуму : монографія / Олена Оленіна ; М-во культури і
туризму України, Харків. держ. акад. культури. — Харків :
[Б. в.], 2010. — 255 с.
17. Факторы влияния коммуникационных процессов
на измерение художественного поля ХХ столетия / Е. Оленина, А.
Проценко // Украина в системе современных цивилизаций : трансформации
государства и гражданского общества : материалы ІІІ Междунар.
науч.-практ. конф., 21–22 мая 2010
г. / М-во образования и науки Украины, Всеукр. обществ.
организация «Общественный совет работников образования и науки Украины», Одес.
нац. морской ун-т. — Одесса, 2010. — Т. 1. —
C. 97–99. — *.
2011
18. Ритуал як елемент в системі організаційної
культури / О. Ю. Оленіна, Е. А. Мельник // Філософські виміри
сучасної соціальної реальності: матеріали міжнар. наук. конф., Донецьк, 14–16
квіт. 2011 р. — Донецьк, 2011. — C. 126–128. —*
19. Рольова специфіка мистецтва у сучасному
культурно-комунікативному просторі : автореф. дис. ... д-ра
мистецтвознавства : [спец.] 26.00.01 «Теорія та історія культури»
/ Оленіна Олена Юріївна ; Харків. держ. акад. культури. — Харків,
2011. — 38 с.
20. Тенденції розвитку сучасної художньої
культури / Оленіна Олена Юріїївна // Філософські читання: філософія в
сучасному світі : всесвітньому Дню філософії присвяч. : матеріали міжвуз.
наук.-практ. семінару, м. Харків, 18 листоп. 2011 р. / М-во освіти і науки,
молоді та спорту України, Харків. нац. ун-т буд-ва та архітектури. —
Харків, 2011. — C. 55–57.
21.
Функціонально-рольова
специфіка сучасного мистецтва / Оленіна О. Ю. // Гуманітар.
часопис : зб. наук. пр. / Нац. аерокосм. ун-т
ім. М. Є. Жуковського «Харків. авіац. ін-т». — 2011. —
№ 3. — C. 5–11. — Бібліогр.: 15 назв.
2012
22.
Аукціонні
будинки в системі арт-менеджменту / Оленіна О. Ю. // Вісн. Харків.
держ. акад. дизайну і мистецтв. [Сер.] Мистецтвознавство : [зб. наук. пр.]
/ М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Харків. держ. акад. дизайну і
мистецтв. — Харків, 2012. — № 12. — C. 157–160. — Бібліогр.:
8 назв.
23.
Віртуалізація
художніх комунікацій / Оленіна О. Ю. // Гуманітар. часопис : зб.
наук. пр. / Нац. аерокосм. ун-т ім. М. Є. Жуковського «Харків. авіац.
ін-т». — Харків, 2012. — № 1. — C. 28–34. —
Бібліогр.: 10 назв.
24.
Інформаційно-комунікаційний
потенціал мистецтва / О. Ю. Оленіна // Культура України : зб.
наук. пр. / М-во культури України, Харків. держ. акад. культури. — Харків,
2012. — Вип. 37. — C. 84–91. — Бібліогр.: 6 назв.
25.
Мистецтво
в контексті соціально-гуманітарного дискурсу / Олена Оленіна // Київ.
музикознавство. Культурологія та мистецтвознавство : зб. ст. / Нац.
муз. акад. України ім. П. І. Чайковського, Київ. ін-т музики ім. Р. М. Глієра. —
Київ, 2012. — Вип. 41. — C. 3–11. — Бібліогр.:
10 назв.
26.
Особливості
сучасного арт-ринку / Оленіна О. Ю. // Вісн. Харків. держ. акад.
дизайну і мистецтв. [Сер.] Мистецтвознавство : зб. наук. пр. / М-во
освіти і науки, молоді та спорту України, Харків. держ. акад. дизайну і
мистецтв. — Харків, 2012. — № 6. — C. 93–96. — Бібліогр.: 3
назви.
27.
Проблеми
комунікативності мистецтва у просторі сучасної гуманітаристики / О. Ю.
Оленіна // Гуманітар. часопис : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки
України, Нац. аерокосм. ун-т ім. М. Є. Жуковського «Харків. авіац.
ін-т». — Харків, 2012. — Вип. 4. — C. 32–38. —
Бібліогр.: 8 назв.
28.
Ринок
мистецтва: сучасний стан та тенденції розвитку / Мурадян Т. Т.,
Оленіна О. Ю. // Освіта та наука в умовах глобальних викликів :
матеріали V міжнар. наук.-практ. конф. — Сімферополь ; Судак, 2012. —
C. 208–211. — *.
29.
Художнє
середовище в контексті комунікаційних процесів / Олена Оленіна
// Київ. музикознавство. Культурологія та мистецтвознавство : зб. ст.
/ Нац. муз. акад. України ім. П. І. Чайковського, Київ. ін-т музики
ім. Р. М. Глієра. — Київ, 2012. — Вип. 42. — C. 12–20. —
Бібліогр.: 4 назви.
2013
30.
Концепція
підготовки менеджерів соціокультурної діяльності в умовах формування
суспільства знань / О. Ю. Оленіна // Культура
України : зб. наук. пр. / М-во культури України, Харків. держ. акад.
культури. — Харків, 2013. — Вип. 42 : (спецвип.), ч. 2. —
C. 41–49. — Бібліогр.: 9 назв.
31.
Продавці
мистецтва як комунікатори на художньому ринку / О. Ю. Оленіна
// Культура України : зб. наук. пр. / М-во культури України,
Харків. держ. акад. культури. — Харків, 2013. — Вип. 40. —
C. 167–176. — Бібліогр.: 6 назв.
32.
Реклама
и народное творчество: фольклор и китч в рекламе / Оленина Е. Ю.
// Гуманітар. часопис : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки, молоді
та спорту України, Нац. аерокосм. ун-т ім. М. Є. Жуковського «Харків. авіац.
ін-т». — Харків, 2013. — Вип. 1. — C. 82–89. —
Библиогр.: 4 назв.